Kundenkät om riksomfattande tjänster öppnas den 23 september

Genom att svara på enkäten påverkar du utvecklingen av de tjänster som din organisation använder. Enkäten är öppen 23.9–11.10.

Tre personer lägger pussel.

Vi hoppas att så många som möjligt besvarar enkäten, så en organisation kan ha flera svarspersoner. Bild: Frida Lönnroos

I enkäten ber vi dig bedöma de tjänster vid Nationalbiblioteket som du har egen erfarenhet av.  I utredningen ingår följande riksomfattande tjänster: Annif, E-kirjasto, FinELib, Finna, Finto, Finto AI, Publikationsarkivtjänster, Finlands nationalbibliografi, Koha och Melinda.

Besvara enkäten

Det tar i genomsnitt åtta minuter att besvara enkäten, men tiden påverkas av hur många tjänster du besvarar frågorna för. Enkäten är dataskyddad och svarspersonernas kontaktuppgifter samlas inte in. Enkäten genomförs av WitMill Oy, på uppdrag av Nationalbiblioteket.

Mer information om enkäten: Nina Hyvönen, nina.hyvonen@helsinki.fi.
Mer information om frågeformuläret: Heli Paavola, WitMill Oy, heli@witmill.fi.

Vi publicerar resultaten av enkäten på Nationalbibliotekets webbplats och behandlar dem bland annat på webbinariet Missä mennään och i tjänsternas styrgrupper.

Obs! Om du har brådskande kundrespons eller annan respons som kräver ett snabbt svar, skicka ett meddelande till bibliotekets kundtjänst på adressen kansalliskirjasto@helsinki.fi.