Fortbildning och seminarier

Läsfest-webbinarium 14.11.2024

Kan följas på nätet

Läsfest på Bibliotekskanalen 14.11.2024

Läsfrämjande i fokus: bibliotekets uppdrag

Hur kan biblioteken göra skillnad för de barn och unga som kämpar med läsningen? Kom med på vårt webbinarium, där vi belyser hur bibliotek kan spela en avgörande roll i att stötta svaga läsare. Forskare och bibliotekspersonal delar med sig av insikter, forskning och konkreta metoder för att ge oss en bild av nuläget samt inspirera oss till att jobba vidare.

Webbinariet hålls kl. 12-15.30 och ordnas i samarbete mellan SJK Erte och Bibliotekskanalen.

Bekanta dig med programmet på Läsfests webbplats och följ med webbinariet direkt på Bibliotekskanalen.

Läsfesten kräver ingen förhandsanmälan och presentationerna sparas och kan ses textade senare på Bibliotekskanalen.

Börjar
Slutar
Organisation
Riksomfattande specialuppdrag gällande bibliotekstjänster som främjar barns och ungas läsande och läskunnighet